Negende dag in Poortugal.

12 maart 2020 - Aljezur, Portugal

Liefste 5 b'ertjes.

Door het coronavirus staat de hele wereld op zijn kop. Alle Poortugeesjes lopen hier ondersteboven. Ik durf niet goed anders dan meedoen. Dat is wel een beetje vermoeiend maar ook ondersteboven is Poortugal heel erg mooi. Vandaag stapten we van Aljezur naar Arrifana. Het was weer een heel leuke dag. We chillden een beetje in een boom, ik mocht van Dries in een dennenappeltjes eten. Ik vond het heel lekker, maar Dries wou niet proeven. Dat vond ik wel een beetje flauw. Mijn dinomama zei altijd dat we alles moesten proeven. Lusten jullie dennenappeltjes?  We kwamen ook lampaca's tegen. Die waren van Peru naar Poortugal verhuisd. Dat komt zeker omdat beide landen met een 'P' beginnen. Die voelen zich daardoor wat meer thuis. Aangekomen in Arrifana zagen we ook mensjes die op hun poep op een plank in het water zaten. Dat zouden Dino's nu nooit doen. Wij zitten altijd op boomstronkjes.

Vanavond slapen we in een hotel en we hebben een kamer voor onszelf. Normaal slapen we altijd met veel andere mensjes en dino's op de kamer. Samen met wasbeer hebben we de kleren van Dries en mij gewassen. We hebben lekkere boterhammetjes met salami gegeten en hebben een pintje gedronken.

Oh ja, wat ik nog moet vertellen . Door het coronavirus moeten we dinsdag al terug naar huis komen . Dat is wel een beetje jammer, maar ik beloof jullie dat ik nog voor de paasvakantie naar jullie klas kom.

Lekjes

Dino