Vierde dag in Poortugal

6 maart 2020 - Porto Covo, Portugal

Liefste kindertjes van 5B

Vandaag was het al de vierde dag in Poortugal. Wat gaat de tijd toch snel en ik heb nog zoveel uitdagingen te doen.

Vannacht sliepen we in een hotelletje in cercal do Alentejo. Een klein dorpje ten zuiden van Lissabon. Toen we wakker werden namen we rustig de tijd voor een ontbijtje. Dries at een beetje kippenzaadjes (om beter te kunnen 'tokken') en ik nam een grote beet uit een koetjessteen. Het was superlekker.  Nadien gingen we op pad. We volgden de pijltjes naar Porto Covo. Dat dorpje ligt aan de Atlantische Oceaan. Je kan daar naar het schijnt heel goed pootje baden.

We maakten onderweg weer van alles mee: we zagen een huisje met een ijshorentje op het dak (zou je aan dat huisje kunnen likken?); we zagen weer veel mooie pooetjes; we chillden een beetje op een reuzecactus. Die cactus eet elke dag spinazie.; We kwamen een rupsje tegen .er wie we een praatje maakten. Het ruspje was druk bezig met de weg oversteken; s middags eten we een boterhammetje en koekjes met chocolade. Er was daar een stoute miertje die een stukje kaas stal en uiteindelijk kwamen we aan aan de oceaan. We slapen hier in ons tentje. We hebben het heel gezellig ingekleed want we hebben de tekening van Julie - Elise omhoog gehangen.

Tot morgen voor het vervolgje.

Pootje van jullie Dinootje

PS. Dante, ik vond jouw high gives echt supercool.