Vijfde dag in Poortugal

7 maart 2020 - Vila Nova de Milfontes, Portugal

Jow 5 B'ers

Vannacht sliepen Dries en ik op een camping in Porto Covo. We hoorden de hele nacht de oceaan. Ik ben zeker 6 keer moeten opstaan om Pipi te doen van al die oceaangeluiden. We werden hier niet wakker met het geluid van vogeltjes maar van orkaatjes! Die zongen vrolijk 'bom dia', dat is goeiedag in het Poortugees. Nadat we koffie gedronken hadden en het telefoontje van Dries hadden opgeladen aan het elektriciteitspaaltje gingen we op pad. Vandaag stapten we naar Vila Nova de milfontes. We moesten de hele dag in losse zandkorreltjes stappen. Dat was wel heel vermoeiend, maar het zonnetje gaf ons de hele dag zonnestraaltjes. Dat was heel tof!

De wandeling was heel erg mooi. We maakten onderweg weer allerlei avontuurtjes  mee: we moesten rotsen beklimmen, we liepen op houten padjes, iemand liet ook een raadseltje achter, we liepen langs een groot fort waar de soldaatjes Poortugal verdedigen tegen zeedraken, we zagen steentjes die vanzelf op elkaar gingen liggen (weten jullie wat dat betekent?),  we zagen verliefde ooievaartjes (zijn jullie al eens verliefd geweest? Ik niet. Ik wil wel graag een dino-innetje ontmoeten. Hebben die ook Facebook of tiktok?) en we zagen een meneertje op een stier. De natuur was super mooi vandaag.

Nu zijn we in Vila Nova de milfontes (nieuw dorpje met duizend fonteintjes) en er zijn hier heel veel kabouterhuisjes. Volgens mij wonen de smurfen hier. Ik ga ze straks eens zoeken. Ik hoop wel dat gargamel hier niet is. We slapen hier in een kamertje met 11 andere mensjes. Ik ga broccoli in mijn oortjes stoppen tegen het snurken. We hebben ook al gebrubbeld in de jacuzzi!

Wordt vervolgd.

Dinokusjes