De eerste dag in poortugal

3 maart 2020

Vandaag nam ik (Dino de verschrikkelijke) het ijzeren vogeltje in Brussel. We hadden een plaatsje op het de vleugel van het vogeltje en we moesten ons goed vasthouden want telkens het vogeltje met zijn vleugeltjes wapperde schoven we heen en weer. Gelukkig kan mijn baasje, Dries de toffe,mij vastbinden zodat ik niet wegkon. Aangekomen in Lissabon namen we een bus die ons helemaal naar Santiago do cacem, in het zuiden van Poortugal bracht. In Santiago do cacem deden we een wandelingetje langs de appelsienen boompjes en beklommen we een muurtje dat door de romeintjes (kennen jullie die?) gebouwd werd. We zaten op een bankje in een park vol vleesetende plantjes. We zagen ook al heel veel mooie poortjes (hoe kan dat ook anders!?). Vannacht slapen we in een kamertje van een poortugees omaatje. Die dat kamertje speciaal voor dino's heeft gemaakt. We zullen zeker geen kou hebben want we slapen in Dries zijn slaapzak. Morgen vertrekken we heel vroeg en wandelen we 22 kilometer door de Poortugese natuur.

Omdat ik graag terug een dino wil zijn heb ik vandaag al verschillende uitdagingen aangegaan. Ik sta al op een foto in Lissabon op de bus met lippenstift en ik reed er ook met een supersnelle auto. Straks vertel ik jullie in een filmpje nog een weetje.

Tot morgen liefste 5 b'ertjes

Jullie grootste fan.

Dino de verschrikkelijke

1. Reislogger:
    3 maart 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!